داغ شدن الکتروموتور یکی از اتفاقات شایع در صنعت می باشد که در پی این گرم شدن بیش از حد الکتروموتور ممکن است به آن آسیب زده شود. داغ شدن موتور می تواند علت های گوناگونی داشته باشد یکی از علت های رایج وجود اشکال در سیم پیچ های داخلی الکتورموتور می باشد. همانطور که میدانید الکتروموتور نیز همانند هر وسیله الکتریکی دیگر دارای سیم پیچ های متعددی می باشد، اگر در هر کدام از این سیم پیچ های اصلی یا فرعی مشکلی در اتصال بین حلقه یا کلاف به کلاف ایجاد شود، مسیر جریان الکتریکی کوتاه شده و میدان مغناطیسی متناسب برای جریان ایجاد نمی شود که در اینصورت باعث داغی آن می گردد.

شایع ترین علت داغی موتور وجود بار زیاد بر روی موتور است. توان بار برای هر الکتروموتور مشخص است و اگر بار ورودی بیش از اندازه تعیین شده باشد به سیم ها فشار بیشتری وارد شده و در پی آن باعث گرمای بیش از اندازه در موتور می گردد. همچنین اگر میزان جریان الکتریکی ورودی کمتر از حد نرمال باشد باعث کم شدن توان الکتروموتور و در نهایت باعث داغ شدن الکتروموتور می شود حتما می بایست قبل از نصب الکتروموتور به میزان بار ورودی و توان خروجی الکتروموتور توجه شود.

بیشتر بخوانید : نحوه تست الکتروموتور پیش از نصب آن

یکی دیگر از علت های داغ شدن الکتروموتور می تواند رطوبت زیاد موجود در محیط باشد. رطوبت زیاد باعث ایجاد زنگ زدگی در اجزای داخلی الکتروموتور شده و همین موضوع باعث می شود حرکت اجزای داخلی کندتر از حالت استاندارد صورت بگیرد که این مورد به موتور فشار آورده و باعث داغ شدن آن می شود.

تهویه مناسب در اطراف محیط الکتروموتور می تواند باعث داغ شدن الکتروموتور شود. زمانی که هوا به درستی به داخل الکتروموتور نرسد یا هوای گرم داخل الکتروموتور به درستی خارج نشود موجب داغ شدن الکتروموتور میشود برای مثال زمانی که منافذ ورودی الکتروموتور به هر دلیلی کثیف شده و بسته باشد جریان هوا به داخل الکتروموتور نمی رسد و یا هنگامی که موتور در داخل یک جعبه در بسته قرار داشته باشد نیز باعث بروز گرمای بیش از حد موتور می شود. توجه به محل نصب و فضای اطراف الکتروموتور بسیار حائز اهمیت میباشد.

یکی دیگر از علت های داغ شدن الکتروموتور می تواند به دلیل عدم روغن کاری صحیح موتور باشد زمانی که روغن کاری به درستی انجام نشود قطعات داخلی و بلبرینگ ها به سختی کار می کنند و موجب ایجاد ساییدگی و داغ شدن اجزای الکتروموتور می شوند

در ماشین هایی که تسمه مسئولیت انتقال قدرت موتور را بر عهده دارد، انتخاب نکردن سایز مناسب تسمه و در نهایت سفت بودن بیش از حد تسمه ها باعث فشار به موتور شده و در نهایت باعث داغ شدن الکتروموتور می گردد.

داغ شدن الکتروموتور می تواند مربوط به تعمیر نادرست الکتروموتور باشد. زمانی که الکتروموتور دچار نقص فنی می شود و به تعمیرکار ناواردی سپرده شود شاید بعد از تعمیر تعداد سیم پیچ های داخل الکتروموتورها از حال استاندارد خارج شود و در زمان روشن شدن و حین کار الکتروموتور به آن فشار بیاید و داغ شود. برای جلوگیری از این مشکل می بایست الکتروموتوری که نیاز به تعمیر دارد به مراکز مجاز و افراد حرفه ای سپرده شود.

 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : الکتروموتور ,موتور ,باعث ,تواند ,داخل ,فشار ,داخل الکتروموتور ,روغن کاری ,باشد زمانی ,اجزای داخلی ,جریان الکتریکی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

به وبلاگ کودک و نوجوان خوش آمدید پاورپوینت‌هایی برای کتاب‌های پراسپکت جامعه شناسی پایگاه برتر آموزش و تحلیل سئوی حرفه ای کلرید کلسیم کاشت میلگرد در رشت گلی در کویر Matt دانلود پروژه و تحقیق